Pro média

zpět na eDO v médiích

eDO finance: Centrála má být partnerem poradce

27. 1. 2020
27. ledna 2020
Profi Poradenství & Finance
Twitter logo Facebook logo LinkedIn logo Ikona Tisk

Na dnešním finančně zprostředkovatelském trhu je X společností, mezi kterými byste těžko hledali nějaké zásadní rozdíly. Tedy alespoň podle objektivně hodnotitelných parametrů jako je výše provizí nebo seznam partnerských společností. Předhání se ve vývoji nových technologií a rychlosti zpracování smluv, ale tou opravdovou motivací pro změnu jsou ve výsledku hlavně lidé. Ti byli před pár lety rozhodující i pro Michala Hofmana, výkonného ředitele eDO finance, který přešel z korporátního světa pojišťovny do začínající společnosti s jasnou vizí vybudovat pro poradce svobodné prostředí, ve kterém bude centrála jejich průvodcem a partnerem, který je bude podporovat v jejich podnikání.

Jaká je podle Vás dnešní role centrály zprostředkovatelské společnosti? 

Centrála je pro obchodníky stále klíčová, ale doby, kdy bylo považováno direktivní řízení bez možnosti diskutovat o reálných potřebách poradců za správné, jsou dávno pryč. Dnes je to více o partnerství. Na jedné straně je třeba vytvořit lidem dobré podmínky, pomáhat jim s vyhledáváním obchodních příležitostí, usnadnit práci s klienty pomocí technologií nebo třeba poskytovat cross-sellové analýzy portfolia. Přitom je ale nechat, samozřejmě v rámci všech regulatorních požadavků, dělat svoji práci tak, jak jim to vyhovuje. Využívat a podporovat jejich specializaci a individualizaci v rámci různých obchodních modelů.

A jak Vám tento nový model funguje?

Já myslím, že dobře. Důkazem toho, že nám to funguje, je třeba to, že eDO finance patří mezi nejrychleji rostoucí zprostředkovatelské společnosti. Za velmi krátkou dobu jsme díky investicím nejen do technologií postavili společnost, která začala zajímat nejen konkurenty, ale také širší finanční komunitu a autority. Kontroly a implementace regulatorních opatření dávají zabrat asi každé firmě na trhu, ale myslím, že jsme se se vším popasovali velmi dobře. V některých oblastech jsme šli nad rámec zákonných povinností, ale věřím, že k podobným krokům budou muset přistoupit dříve či později všichni.

Můžete být konkrétnější?

V souvislosti s GDPR jsme loni věnovali velkou pozornost také bezpečnosti a ochraně dat, kterou má nyní eDO na úrovni velkých finančních korporací. I když tato agenda stojí relativně dost energie, z pohledu centrály bereme tyto věci jako samozřejmost a součást služby poradcům. Určitě stojí za zmínku naše konkrétní kroky pro minimalizaci kybernetických rizik. Jedním z nich je například probíhající implementace dvoufaktorového ověřování komunikace či 7x24 bezpečnostního monitoringu. Děláme zkrátka všechno pro to, aby se mohli poradci soustředit na svůj business. Spokojenost je pak na obou stranách.

Do jaké míry je pro poradce ve fázi rozhodování o změně důležitá úroveň IT systémů a technologie?

V souvislosti s dnešními požadavky na administrativu jsou dobře fungující systémy naprosto nezbytné, protože lidem umožňují věnovat se jejich práci. Ten, kdo chce uspět, se bez nich neobejde. Do vývoje technologií dnes ale investují všichni a většina základních funkcionalit je více méně stejná. V některých případech mohou rozhodovat specializované aplikace jako je náš Wealth management pro správu majetku, vzdělávací systém eDOcation nebo eDO reality cooperate pro spolupráci s realitními makléři. Všechno jsou to ale pouhé nástroje. Opravdovým pomocníkem se stávají až ve chvíli, kdy se k nim přidá lidský faktor a pomůže vytvořit prostředí, ve kterém se budete cítit dobře. 

Je tedy tento přístup a trochu jiný způsob vedení společnosti to, za čím lidé přicházejí?

Určitě. Stejně jako v mém případě je to o lidech a myšlenkách, které se po vzniku eDO rychle mění v realitu. Mnoho lidí na trhu o změně ani nepřemýšlí, protože celý proces přechodu a onboarding rozhodně není procházka růžovým sadem. Víme, že podpora centrály je v této fázi obchodního vztahu stejně důležitá nebo dokonce ještě důležitější než u stávajících obchodníků.

O co všechno by se tedy podle Vás měla centrála při náboru postarat, nebo s tím alespoň pomoci?

V okamžiku, kdy dojde k dohodě o podmínkách, naši specialisté i management firmy je novým obchodníkům nebo skupinám k dispozici k zabezpečení všech následných kroků. Abychom maximálně urychlili a usnadnili jejich přechod k eDO, věnujeme pozornost zejména seznámení s našimi systémy a aplikacemi, klíčovými lidmi na centrále, zajištění a vysvětlení smluvní dokumentace a poskytujeme jim také podporu při převodu jejich kmenů a smluv do nových systémů, resp. pod novou společnost. To, že nové lidi umíme na té cestě provést, je někdy ten pověstný jazýček na vahách ještě před dokončením obchodních jednání. Pro diskuzi a seznamování s eDO má pro zájemce o spolupráci vyhrazeno pravidelně čas (2x měsíčně celé odpoledne) i naše představenstvo a zatím se to velmi osvědčilo.

Zdroj: Časopis Profi Poradenství & Finance (1/2020)